tisdag 26 mars 2013

Roligt med skrivarkurs

Jag blir lika förundrad varje gång vi startar en ny skrivarkurs. Tänk att det finns så många fantastiskt trevliga och kloka människor som vill skriva för att påverka och som har så mycket att berätta. Social Aktions skrivarcirklar riktar sig till socionomstudenter, yrkesverksamma socialarbetare och personer med egen erfarenhet och verksamma inom olika brukarorganisationer. På så sätt blir cirkeln inte bara ett sätt att komma igång med olika slags skrivande utan också en möjlighet att mötas och ta del av av varandras erfarenheter.Diskussionerna går höga och de två timmarna räcker knappt till. Det är berikande och inspirerande att få vara cirkelledare tillsammans med Anne Skånér.
Många av deltagarna har startat egna bloggar under kursens gång och idag hade vi fokus på bilder. Anders Löwdin, själv fotograf, var gästföreläsare och pratade form och teknik- hur bilden blir snygg och höjer bloggens läsvärde. Sedan diskuterade vi förstås upphovsrätt. Bilden på marsipankakan som jag bakat tog Gabriella Mattsson. Kycklingen och jag säger Glad Påsk!

Såhär glada är vi när vi jobbar. Foto Anders Löwdin.


Och här är hela gruppen, utom Peter som är i fjällen. Också Anders som fotat.

1 kommentar:

  1. Och på kvällens kurs var jag gästlärare. Jag pratade om bilder och dess användning på sociala medier. Mycket givande!!

    SvaraRadera

Kommentera här