torsdag 18 juni 2015

Hur ser din arbetsdag ut?

Det finns så väldigt många olika jobb. Alla har sina roliga inslag. Och mindre roliga. Och de allra flesta är krävande på något sätt. I tidningen Arbetet finns en fast vinjett varje vecka som heter just Arbetsdagen och där olika personer berättar vad de gör under en dag. För mig har det blivit sex sådana texter under våren och försommaren. Jag tycker det är roligt att tänka ut ovanliga yrken och kanske också indirekt försöka haka på någon aktuell händelse eller trend. Idag kom sista numret innan sommaruppehållet och vad kunde passa bättre då än att prata med campingreceptionisten Emil? För några veckor sedan träffade jag väktaren Nicolas. Innan dess intervjuade jag Josefine som är begravningsentreprenör, Evy som jobbar på stormarknad, Thomas som tankar kärror på Bromma flygplats och Fleming som kör taxi i Göteborg. Oj vad jag har lärt mig mycket av dem som jag inte visste innan. På bilden ser du orgelbyggare Jan Börjesson som stämmer orgeln i S:t Thomas kyrka i Vällingby. Den texten kommer någon gång i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här