lördag 31 oktober 2015

Jag gör en ny karriär varje vecka

En sån här text i Dagens samhälle är 4000 tecken lång och ska handla om kompetensutveckling, kompetensförsörjning, ledarskap, löner och villkor eller arbetsmiljö. Ungefär så. Ja allt i kommuner och landsting förstås. Dealen är att jag gör en sådan här text i veckan under hösten. Som gammal pa-socionom borde det passa mig galant. Men det är inte alltid helt lätt att hitta ett bra ämne, helst med nyhetskrok. Och hur kan en vecka gå så otroligt fort? Jag hinner knappt göra klart en text så är det dags för nästa. Här är två exempel som jag är rätt nöjd med. Den ena texten handlar om hur man gör för att kombinera chefsrollen med ett yrke med stark identitet, till exempel läkare eller lärare. Den andra om hur Gävle kommun faktiskt tagit beslut om att aktivt anställa personer med intellektuella och psykiska funktionsvariationer. Målet 1, 5 procent av de anställda är nått och nu har man höjt ambitionen till 2 procent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här