lördag 25 november 2017

Stolt över SocialPolitik

Det är en jobbintensiv höst. SocialPolitiks nya webb är igång med flera inlägg varje vecka - jag redaktörar sidan och det känns så hoppfullt och bra. Vi har startat serien Så blev vanvårdade utan upprättelse. Bakom den ligger ett hästjobb av Åse Lo Skarsgård. Åse var min handledare på Dagens samhälle när jag kom som praktikant från JMK våren 2008. Det känns väldigt, väldigt roligt att få göra det här viktiga journalistiska jobbet tillsammans med henne.

Att Åsa Moberg bygger en krönika om att det är dags för basinkomst på min text i SocialPolitik om hur många olika sätt det finns att vara fattig på i Sverige känns också bra. Åsa och jag har en bokidé ihop, vi får se om vi får ett förlag att nappa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här