lördag 8 december 2018

Kombinera nytta och nöje


Det var väldigt länge sedan jag delade någon text, jag har fullt upp med att skriva dem:). Den här: Semester året om - "Det tippar lätt över", gjorde jag när jag halvtidsvikarierade på Accent, IOGT-NTO;s tidning tidigt i våras. Jag hade sedan tidigare en resa inplanerad till min särbo i södra Spanien. Samtidigt hade jag tagit på mig att skriva flera texter i veckan till Accent.

Att skriva på plats om Spaniensvenskarnas alkoholvanor kändes givet och intressant. Fantastiskt att ha möjlighet att göra så. Genom en Facebookgrupp fick jag kontakt med en kvinna som bjöd in mig till en vanlig informationsträff som svenskar på en ort på Solkusten har en gång i veckan. Där berättade jag om artikeln och kunde sedan prata vidare med så många jag behövde. Alla var generösa och delade med sig av sin personliga bild. Facebook är ett av mina bästa verktyg i jobbet både för idéer, kloka synpunkter och för att hitta intervjupersoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här