måndag 26 november 2012

Blommor, rävar och annat i Memento

Nu har jag slutgodkänt mitt andra nummer av Memento. Förutom att jag känner mig sjukt nöjd med alla fina artiklar var det en bonus att jag fick med en bild på en räv. Inte den här räven som jag fotat själv då, utan en frilagd räv, men ändå. Nu kan man fråga sig vad en räv gör i en tidning från begravningsbranschen. Okej då jag kan väl förhandsläcka att en av notiserna handlar om alla djur som trivs på Stockholms kyrkogårdar. Nu är inte räven rödlistad men vid en inventering hittades 21 skyddsvärda arter av växter, svampar och djur.

I övrigt blir det reportage om begravningar som socialtjänsten betalar, om fina sorgblommor och en väldigt berörande intervju med begravningsentreprenören Krister Pettersson. Han var den som såg till att aids-döda unga män slapp begravas i svarta säckar för 30 år sedan. Tidningen kommer den 14:e december.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här