torsdag 10 april 2014

På Arbetet

Oj, vad jag varit dålig med att uppdatera! Det som hänt är att jag lämnat min lugna tillvaro hemma vid skrivbordet och jobbar halvtid ett tag framöver som reporter på Arbetet. Sitter på redaktionen med andra trevliga och duktiga reportrar och redigerare. Och gör nyheter! Det är roligt. Och nyttigt för mig att inte bara styras av min egen lunk och klocka. Tidningen Arbetet hette förut LO-tidningen, kommer ut en gång i veckan och ska ge sina läsare nyheter och reportage från sådant som är viktigt i den fackliga världen. Läsarna är alla förtroendevalda inom LO:s olika förbund. Mitt första reportage gjorde jag i hemtjänsten  i Hägersten. Jag fick följa med undersköterskan Lena Nyberg när hon delade ut matlådor bland annat. Det nya systemet för tidsregistrering med handdator stressar personalen och tar bort en del av arbetsglädjen. Här kan du läsa reportaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här