söndag 28 september 2014

Bokmässan årgång 2014

Varje gång blir jag lika uppslukad och hänförd av bokmässan. Jag älskar verkligen det enorma utbudet av seminarier och montrar och de spontana möten som uppstår. I år var mitt enda formella uppdrag att vara scensamtalspartner i kulturtidskriftsmontern åt Maria Wallin, chefredaktör för tidskriften SocialPolitik. Hon är vass på att prata så det flöt på bra. Även om jag ser ganska sur ut här.
Kanske kan jag gå vidare med något som handlar om romer. Det var nog den fråga som inspirerade mig mest. Därför väljer jag en bild från seminariet: Vem för romernas talan?  Från vänster syns: Moderator Lawen Mohtadi, Gunnar Bolin SR, Ingrid Schiöler, engagerad i romernas rättigheter sedan 40 år, Diana Nyman, ordförande för romska rådet i Göteborg och sitter i kommissionen mot antiziganism.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här