lördag 20 september 2014

Stort mörkertal för våldtäkter

Klart jag blir glad när det är min tonårsson som tipsar mig om en manifestation mot sexuellt våld. Inte så konstigt eftersom hans kompis Julia Östfeldt är en av grundarna till föreningen Tillsammans som nu startat kampanjen #hundraomdagen. Men jag blir ledsen av att bli påmind om rättsväsendets ovilja och oförmåga att se bortom stereotyper när det gäller våldtäkter. Läs mer av vad jag skrivit från manifestationen här. 
Det blev en riktig familjeutflykt - Roffe tog bilderna.
                                                              100 är många.
       Emma Blomdahl och Julia Östfeldt från Tillsammans. Elin Linder från Innerstans advokatbyrå.
                                                   Eva Diesen forskar om sexualbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här