torsdag 2 oktober 2014

EU-migranter och hiphopare på JMK

Min f d fröken Carin Mannberg-Zackari och jag på JMK. 


Idag var det femte gången som Maria Korpskog och jag föreläste på JMK på temat "Värna intervjupersonen", det vill säga var rädd om de du intervjuar och som delar med sig av sina erfarenheter och liv. Det är alltid lite pirrigt men roligt. Dagens klass var diskussionsvilliga och hade många idéer och då blir det extra bra. Vi brukar försöka ta aktuella exempel och få studenterna att jobba så mycket som möjligt själva. Processledning är mer vår grej än att berätta "hur det är". Idag pratade vi mycket om EU-migranter och också om svenska hiphop-artister.
Att vi överhuvudtaget har börjat med det här beror nog på att jag och min f d lärare Carin Mannberg-Zackari, som syns på bilden som Maria Korpskog tagit, gillar varandra. Nu slutar Carin på JMK, så vi får väl se hur det blir med våra gästspel framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här