tisdag 29 november 2016

Arrangör på Socionomdagarna


Jag vill gärna att SocialPolitik  ska synas. Att vi ska föra debatt om viktiga frågor, bilda opinion.
När jag gjorde intervjun för den här artikeln kände jag att detta måste fler få ta del av. 120 års samlad erfarenhet av socialt arbete. Och fortfarande ett brinnande engagemang. När artikeln delats över 2000 gånger från vår sajt bestämde jag mig och anmälde oss till Socionomdagarna. Och de ville ha oss med. Vart är socialtjänsten på väg? blev rubriken på vårt panelsamtal. Över 100 personer lyssnade och det blev en bra stund ihop med en klok publik. Men mycket förberedelser och en anspänning att genomföra. Nu njuter vi en stund av att vi gjorde det.
Foto: Helene Nellvik som också gav oss värdefull feedback på vår generalrepetition. Vi var väl förberedda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här