torsdag 31 oktober 2019

Mindfulness

Jag tycker att bilden på Håkan på Convictus Hälsocenter är jättefin. Tagen av Elisabeth Edén. Och Petra Sundqvist som i vanliga fall är redaktör för Skolfamiljen hjälpte mig med reportaget därifrån. Hon är också ideell mindfulnessledare på Convictus. Maria Hagström har skrivit en artikel där jag för första gången förstod vad som kan vara riktigt bra med mindfulness. Det finns amerikansk forskning som visar att det minskar stress, drogsug och därmed risken för återfall. Jag är stolt över det här andra numret jag gjort av Alkohol&Narkotika också. Samtidigt löper oron om hur det ska gå med mitt tredje och sista nummer som jag gör nu. Alltid är det likadant. Det som är gjort är gjort och sen är det bara att kasta sig på nästa. Men aldrig har jag trivts så bra med något jobb som detta med ständiga deadlines. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här